Tuesday, April 14, 2009

Pretexte

Am aterizat intamplator pe vechiul blog, cu entry-urile din State. M-am simtit cuprinsa de melancolie, asa cum mi se intampla intotdeauna mie. Dar mai ales m-am simtit cuprinsa de jena. Pentru ca in ultimul timp am tot inventat scuze pentru faptul ca nu mai scriu in blog. Pacat. Recitesc acum niste fraze si imi dau seama ca lucrurile pe care le spuneam mi s-au sters complet din memorie. Si imi dau seama ca daca nu le-as fi scris, si n-ar fi ramas, n-as mai fi avut nicicand acces la ele. Si m-am rusinat. Pentru ca da, in ultimele luni mi s-a intamplat un potop de lucruri. Si asta a fost cel mai bun pretext: ca atunci cand iti traiesti viata ti-e mai greu sa te "smulgi" din tumultul ei si sa o descrii nepartinitor.

Dar parca si in State mi se intamplau multe: parca fiecare calatorie pana la piata era o adevarata aventura, o calatorie initiatica. Deci pana la urma nu e de la asta. Poate ca e din cauza ca iubesc? Se poate. Stau si ma gandesc: in State eram singura, eram ingenua, eram ca o statuie care priveste fascinata timp de secole cum se scurge lumea imprejurul ei. Acum sunt in focul vietii, simt, traiesc sentimentul, sunt "into it" si pur si simplu nu pot spune "piua" si nu pot pasi in spate sa privesc mai bine.

Un alt pretext e limba. De cate ori m-am apucat sa scriu in engleza blogul, de atata ori m-am pierdut uneori pe parcurs. Diana M imi zice ca scriu mai bine in engleza. Problema e ca gandesc mai prost :). Adica mai incet, si cu mai mult efort - mai ales ca trece din ce in ce mai mult timp de cand nu am mai fost imersata in lumea anglofona. Prin urmare, cum sa te poti exprima liber, fluent, daca scrii juma de ora la un blog entry? Uite, pana acum nu mi-a luat mai mult de 4 minute sa scriu ce-am scris. The constant flow of thought.

Deci, da, cred ca are de-a face cu singuratatea. Si da, imi pare rau ca am trecut prin multe multe si n-am apucat sa le povestesc. Si o sa le uit, si or sa se piarda...

Macar au mai ramas cateva randuri pe care le-am scris pe undeva pe un caiet. O sa le transcriu aici in curand.

Am I back?

2 comments:

  1. back! :)
    ma bucur sa te citesc din nou.

    ReplyDelete
  2. Me too! chiar ma intrebam daca sa te sterg ori ba?!? se pare ca nu

    ReplyDelete