Monday, August 21, 2006

How to get to know America in 10 days

Am incercat sa fac o lista cu toate chestiile diferite care sunt pe aici:

  • oameni totali necunoscuti te saluta; si de multe ori nici nu asteapta sa le raspunzi la salut;
  • desi ajungi sa cunosti multa lume, sunt sanse sa nu-i mai vezi a doua oara; si, cel mai frecvent, nu le mai retii numele;
  • sunt mai deschisi decat noi cand intra in vorba;
  • totusi, mentin un nivel de superficialitate al discutiei pana cand ajung sa te cunoasca mai bine (cel mai exuberant dintre noi si-a facut cei mai multi "prieteni", dar dupa 5 zile imi zicea disperat ca nu a reusit sa aiba nici o discutie "serioasa" cu vreunul din noii lui prieteni). funny fact: persoana cu care am avut cea mai "deep" discutie este un tip homosexual foarte aiurit care reflecteaza asupra motivelor pentru care nu ar trebui sa se sinucida. Ii place Nietzsche.
  • cei din anul 1 mi se par foarte destepti si nu prea timorati; asta e de bine; de fapt, se pare ca studentii internationali sunt mai timorati - tot incerc sa-i conving ca nu au de ce.
  • limba este o problema stresanta; de fapt, poate e cea mai stresanta momentan; ma oftic cand fac greseli, ma simt ca o tarancuta care zice "imi place merele"; singurul fapt care ma linisteste este ca profesoara si colegii de clasa mi-au spus ca ma descurc foarte bine.
  • SUNT SUPER STRESATI CU COLESTEROLUL! pe unul nu l-am vazut sa bea pepsi normal; diet diet diet;
  • au multe activitati de grup; ideea e sa se cunoasca mai bine intre ei; mi se pare o idee buna, iar tacticile sunt eficiente; daca refuzi sa participi de prea multe ori, am impresia ca incep sa te considere un alien;
  • mancarea e buna, multa si variata; dar nu prea e naturala :)
  • cina e cea mai importanta masa a zilei; that kinda sucks; dejunul inseamna in general sandwichuri, salate, pizza - noroc ca nu ma iau dupa ei!
  • caminele sunt super civilizate; dar pun accentul pe propriul spirit de curatenie - daca esti dezordonat si murdar, in dezordine si murdarie vei trai;
  • natura! multa natura! 90% din campus sunt copaci si iarba;
  • sunt multi homosexuali; in privinta asta sunt foarte open minded; funny quote: "Actually, they're not more open minded than us, they simply are open minded!" (Filip, Macedonia)
  • oamenii fumeaza "pe strada";
  • au pauza de pranz, in mod oficial; mi se pare foarte tare; intre 1.30-2.00 nu sunt deloc cursuri;
  • cluburile sunt scumpe si nu se fumeaza inauntru (in statul NY); in general, te incurajeaza sa faci party-uri acasa;
  • NU EXISTA BLAT! (si cu asta am acoperit o gramada de domenii)
  • au un tic verbal like, nu stiu, ingrozitor. tot repeta, like, you know, un cuvant, like, parca nu au efectiv, like, ce sa spuna altceva. like, intelegi?
  • exista distractie si pentru parintii nostri! am fost intr-un loc in care oameni de peste 35 de ani (chiar pana la 60 de ani) petrec si danseaza cum vor ei, pe muzica lor (anii '50-'60-'70-'80);
  • preturile te pacalesc din doua motive: 1. cele mai ieftine chestii sunt 1$ (o sticla de apa), orice tampenie folositoare (o cartela de tel, un bilet la opera) e 5$; de fapt, pentru un roman, chestiile astea sunt chiar scumpe! 2. nu includ taxele; and that sucks - daca vrei sa iti iei ceva la 19.99$ (evident, sunt numai preturi de-astea), te trezesti ca de fapt te costa vreo 24$;
  • bacsisurile sunt obligatorii si cam mari (la o bautura - si-asa scumpa - de 6$ dai bacsis 1$);
  • de ziua ta de nastere, nu tu trebuie sa cumperi bautura, ci invitatii tai iti cumpara tie bautura! asta e chiar funny!
  • americanii danseaza mai mult din picioare si din maini; nu ca noi euro-orientalii, care dam mai mult din fund si din buric :)

To be continued...

P.S. Multumesc celor care au facut brainstorming alaturi de mine.

No comments:

Post a Comment