Tuesday, May 5, 2009

Transa


Azi am intrat pentru prima oara in transa. Nu, nu e vorba de transa mea zilnica de 12 ore numita somn, pe care o consider o pacoste pentru ca imi mananca juma' de viata. Ma refer la genul de transa in care intri dupa o relaxare totala a trupului si a mintii, o transa in care cel putin teoretic intri in contact cu vibratia ta.

Cine ma cunoaste stie ca vorbesc destul de mult, si asta pentru ca m-am obisnuit sa spun tot firul gandurilor care imi curge prin minte. Si daca poate ca gandeam ca un om obisnuit, filosofia m-a facut sa gandesc de doua ori mai mult (si de cele mai multe ori foarte abstract - adica interesant, dar fara folos). Eh, e deci greu pentru un om care ma cunoaste foarte bine sa isi inchipuie cum am reusit eu sa stau juma' de ora fara sa ma gandesc la NIMIC, blank, nada, zip. Neuronii au fost fericiti de pauza.

Ok, incetez cu mistoul. Fac probabil misto pentru ca stiu ca majoritatea oamenilor iau in ras chestii gen yoga, meditatie, experiente transpersonale. Ei bine, nu e nimic de ras. E pe bune. It works. Intri cu toate grijile zilnice, cu noroiul de pe picioare, cu rautatile din inima. Iesi usor, linistit, multumit de ce ai si ca ai oameni care te iubesc. Intri dezorientat, confuz. Iesi stiind ca ai un scop in viata, si ca atunci cand ti-l urmezi, totul curge cum trebuie, si nu simti cum trece timpul.

Da, am sa mai intru in transa si data viitoare.

10 comments:

  1. 12 ore?!! eh, lasa ... dormi acum ca mai incolo n-o sa mai poti. de facut misto ... oamenii au (imho) doar 2 moduri de a reactiona la necunoscut: teama sau ignorarea (rasul fiind urmarea uneia din cele doua). asta daca reactioneaza si nu raman blocati traind cu adevarat teroarea. dar, cine a reusit macar o singura data sa simta acel vid mental (nu prea conteaza descrierea, fiecare descrie altfel starea) ... nu va mai rade ci isi va dori sa repete experienta (prin diverse metode si mijloace). next time incearca cu o melodie lenta in fundal ... nu o vei auzi, o vei simti (iar asta iti va arata o cu totul alta perspectiva asupra muzicii).

    ReplyDelete
  2. Mi-am dorit si eu sa pot: "sa fiu mare", in sensul de a vorbi mult dar cu rost. Asa cum o fac psihologii, filozofii... dar am renuntat momentan la visul acesta cand m-am inscris la facultate...
    Nu cred in yoga, dar mi-ar placea sa incerc sa stau macar 20 de minute in care sa nu vorbesc deloc.
    Si macar 10 minute in care gandurile mele negative sa imi dea pace.

    ReplyDelete
  3. Recomand experienta cu caldura, si mai ales repetarea ei, pentru ca prima oara doar ti se deschide gustul.

    Azi am reusit sa ma de-concentrez similar inainte sa adorm si am avut un somn absolut minunat. (Si somnul a fost de 20 minute)

    ReplyDelete
  4. http://www.centerpointe.com ... cd-ul demo e gratuit si eu l-as recomanda oricui e hotarat "sa piarda" zilnic o ora pentru sine.

    ps: ma refer la ciclul Holosync, nu la chestiile cu mesaje subliminale

    ReplyDelete
  5. INTJ, merci pentru link! Sunt sigura ca se vor gasi noi fani :)

    ReplyDelete
  6. fani? adica exponentii superficialitatii crase? mda, "daca taceam filosof ramaneam". :(

    ReplyDelete
  7. cum ai procedat? sunt asa curioasa. am tradus la un moment dat o carte cu exercitii de meditatie & blabla, dar nu am crezut nicio secunda ca functioneaza "pe bune" (la fel ca si povestea cu samanii care stau zile intregi in transa timp in care corpul lor cica nu sufera niciun fel de modificari, nu imbatranesc nu le creste barba etc. - mi se pare cam SF). deci te rooog, spune tot tot :D

    ReplyDelete
  8. @INTJ: ia termenul in cel mai larg si prietenos mod posibil. In ciuda prejudecatilor catre genul asta de activitate, cred ca toata lumea ar trebui sa aiba acces la ea, si la metode de facilitare a ei.

    @Anonymous: deocamdata de-abia am inceput toata treaba si inca nu ma simt in stare sa dau vreo reteta. Cand ti se intampla prima oara ramai cu impresia ca e un "accident".
    Ma duc insa in fiecare saptamana la un cerc unde se face asta si voi povesti in continuare.

    ReplyDelete
  9. ok. pentru cine n-are rabdare sa-i vina cd-urile gratuite de la sursa, varianta "lossless compression" (altfel n-are sens) ...

    http://thepiratebay.org/torrent/4498820/Holosync_Awakening_Prologue_%5BFLAC%5D

    ReplyDelete