Thursday, November 23, 2006

Thanksgiving?


Este ultima joi din noiebrie. Asta inseamna ca intreaga America sarbatoreste Thanksgiving Day. Toti studentii au plecat acasa la familiile lor. Campusul e absolut pustiu. Totul e inchis: biblioteca, dining hall, tot-tot. Nu circula nimic. Ploua, evident. Asa, special, pentru noi astia mai fraieri care ramanem in campus pentru ca, dat fiind ca familiile noastre sunt la 10000 km departare, nu prea avem cum sa petrecem nimic cu ele. Dar nu sunt deloc deprimata. Este un moment excelent sa-mi trag rasuflarea, sa imi pun ordine in ganduri, sa mai scriu cate ceva in blog. Sa-mi aduc aminte de ce s-a intamplat in ultima luna.

S-au intamplat atat de multe chestii legate de felul meu de a fi incat as putea zice ca sunt aproape coplesita. Stiam ca parintii isi doresc pentru copiii lor lucrurile pe care ei nu au reusit sa le faca. Si, Doamne, ce dreptate au!! (De obicei copiii isi dau cam tarziu seama de chestiile astea...) Pentru tata: Bard este un loc plin de muzicieni. In fiecare saptamana are loc cate un concert de muzica clasica. Atat de multi copii talentati! Si daca nu sunt trimisi de mici la o scoala, praful se alege de ei! De multe ori mi-au dat lacrimile ascultand cate o bucata de muzica clasica. Nu a avut absolut nici o importanta instrumentul. Acum, intamplator, ascult Chopin. De ce nu stiu sa cant la pian?!?! Nu-i nimic, copiii mei vor sti. Nu e asta un regres la infinit?...

Pe cat de mult descopar o noua cultura, un nou stil de viata, un nou mod de a gandi, pe atat ma descopar pe mine insami. Ah, ce suna a cliseu! Dar, Doamne! Cat de adevarat simt cuvintele astea! Numai un "clash of civilizations" iti poate deschide deschide ochii asupra inchistarii structurale la care te adaptezi si pe care o accepti in propria societate. Si despre care spui ca este normala, naturala.

Dar, cum spuneam, exista in opinia mea un defect major al societatii americane: consumerismul. Am incercat din mai multe perspective. Nu, tot defect pare. Chiar aseara, in timp ce culisam printre rafturile faimosului Walmart, un prieten american (din sud) imi atragea atentia: "Preturile tuturor produselor sunt stabilite exact la nivelul la care americanul de rand considera ca isi poate permite sa cumpere lucruri de care de fapt oricum nu are nevoie". Adica, unde mai gasesti un microwave de 38.88$ sau o imprimanta all-in-one hp cu 46$???

Am gasit unele produse care sunt ATAT de nefolositoare, incat rad cu lacrimi cand le vad. Voi face in curand o lista cu toate produsele absolut aberante pe care le-am gasit intr-un catalog. Pana una alta, trebuie sa initiez prima mea sesiune de gatit de pe semestrul asta: supa de pui cu galuste si ciulama de pui cu mamaliguta. Mancare de Thanksgiving Day. In felul asta resping ostentativ obisnuitul curcan!

No comments:

Post a Comment